Sabtu, 09 April 2016

Singapore Trip : Sciece Park Singapore

Ok because the trip with student , so it is good for them. In science Park in Singapore How to know about Science.
I like to try some of tools. i really enjoy when try 3D. So i used earphone and my eyes closed by glasses video. It is like real. Some student try with 3D flying.
Some of games should pay, example : human body. I like free :D so the funny of human body is making sound when u become as poo.
And I tried some kind of wind. i can feel the different of Wind.
Science Center Singapore is same as PPIPTEK in Taman Mini Indonesia Indah.
If You like Science it is good visited it. I like but around 2 hours it is already enough for me.

Science Center ini bagus kalau kamu suka Science tapi kalau saya sebentar aja cukup hihihi. Sama kayak PPIPTEK nya Indonesia. Saya rasa butuh banyak peralatan yang membuat pengunjung terlibat.
Permainan yang saya suka waktu berkunjung ke sana adalah :
1. Mencoba 3 D teknologi: baru kali ini 3 dimensi kelihatan hidup banget.


my student try that plane
she feel fly above of high building
 abaikan suara temen saya yang komplain hasil fotonya berbayang :)


2. Macam-macam angin
Jadi kayak bilik gitu nanti dari angin sedang sampai angin kencang . Namanya pura-pura saya santai aja, padahal kalau kenyataannya bisa breba.

3. foto tanpa badan
Ini kayaknya sudah lazim tapi asyik aja kita yang nyoba sendiri





Tidak ada komentar:

Posting Komentar

komen donk :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...